آیا وارلاک بازی کنیم؟

 

Class: Warlock
Role: Range DPS / Spell Caster
Armor: Cloth wearer
Abilities: Fire spells, Shadow Spells, Demonic Spells

قبل از شروع بازی با این کلاس و لذت بردن از بازی و کلاس خود شما نیاز دارید نکاتی را مد نظر قرار دهید

1. سلاح وارلاک برای مبازره استفاده از جادو است و باید با فاصله از دشمن اقدام به مبارزه کنید. پس این کلاس برای نبرد نزدیک و تن به تن طراحی نشده است
2. وارلاک یک نیروی تاریکی است، شما برای بازی خوب با هر کلاسی بایستی ماهیت آن کلاس را درک کنید تا بتوانید به موقع از توانایی های آنها استفاده کنید

3. قدرت وارلاک ها وابسته به Demon هایی است که برای نبرد احضار میکنند

4. برای بازی با این کلاس شما نیاز به سرعت عمل بالا، واکنش سریع، توانایی کنترل زمانی روی اجرای اسپل ها، توانایی اجرای تعداد زیادی اسپل در یک مبارزه را دارید

در کل هر چند وارلاک کلاس قدرتمندی است اما بازی کردن با آن خیلی آسان نیست. اما وقتی توانایی بازی با آن را پیدا کنید آن را کلاسی خوب و لذت بخش خواهید دید.
Talent:
Affliction:
در این تلنت وارلاک از جادوی Shadow  استفاده کرده و curse هایی روی حریف می اندازد که به بصورت Damage Over Time یا DOT عمل کرده و در یک بازه زمانی ضرباتی را بر حریف وارد میکند.
Demonology:
در این تلنت وارلاک از Demon های قدرتمند تری استفاده کرده و ترکیبی از fire و Shadow
را بکار میبرد.
Destruction:
در این تلنت وارلاک از Fire استفاده کرده و ضربات را بصورت مستقیم و Dot به حریف وارد میکند.
States Priority:
اولین و مهمترین مسئله ای که در بازی با هر کلاسی با آن مواجه هستید States Priority یا تقدم توانایی هاست.
در این بازی برای تمامی هیرو ها توانایی هایی در نظر گرفته شده که در قسمت مشخصات بازیکن میتوان آن را دید این تواناییها شامل: Strength, Agility, Stamina, Intellect, Spirit, Haste, Hit, Critical, Mastery, Spell damage, Resilience, penetration
می باشند که هر کدام وظیفه و عملکرد خود را دارا هستند.
من در اینجا توانایی هایی که برای کلاس وارلاک لازم و مفید هستند را نام برده و توضیح کوتاهی راجه به آنها میدهم:
Spell damage: باعث بالا رفتن قدرت ضربه اسپل شما میشود (از آن به عنوان Spell Power هم یاد میشود)
Intellect: باعث بالا رفتنmana شما و بالا رفتنSpell damage، Critical hit ضربه شما میشود
Hit: مقدار به هدف نشستن ضربه شما را تعیین میکند. این توانایی برای لول های مختلف حریف یا دشمن شما متفاوت است و شما میتوانید درصد خطای ضربه خود را روی دشمن در لول های 85/86/87/88/boss با نگه داشتن موس روی گزینه Hit Chance در قسمت مشخصات هیرو خود ببینید.
Haste: سرعت هیرو شما را در اسپل زدن و … بالا میبرد.
Critical:ضربه عادی است که در شرایط بحرانی میخورد. یعنی بسته به مقدار crit شما ضربه چند برابر عمل میکند.
Mastery: استادی شما در شاخه تلنت انتخاب شده توسط شماست.
Resilience: مقاومت هیرو شما در برابر ضربات سایر بازیکنان(PVP)
Penetration: نفوذ ضربه شما به سایر بازیکنان (توانایی عکسResilience و برای مقابله با آن) (PVP)
خوب، در هر کلاسی برای این همه توانایی حق تقدماتی وجود دارد، بعضی توانایی ها برای بعضی کلاس ها کاملا بی فایده هستند. در مورد کلاس وارلاک PVE حق تقدم به صورت زیر است:
Affliction:
Lower (iLvl 346 – 359) Gear Levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power > Haste (10%) > Crit > Mastery
Mid (iLvl 359 – 372) Gear Levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power > Haste (25%) >Crit> Mastery
Higher (iLvl 372+) Gear levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power >Haste (30%) > Crit > Mastery
Demonology:
Lower (iLvl 346 – 359) Gear Levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power > Haste (10%) > Mastery > haste> Crit
Mid (iLvl 359 – 372) Gear Levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power > Haste (25%) > Mastery > haste> Crit
Higher (iLvl 372+) Gear levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power >Haste (30%) > Mastery > haste> Crit
Destruction:
Lower (iLvl 346 – 359) Gear Levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power > Haste (10%) > Crit > Mastery
Mid (iLvl 359 – 372) Gear Levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power > Haste (25%) >Crit> Mastery
Higher (iLvl 372+) Gear levels:
Int =Hit (to cap) > Spell Power >Haste (30%) > Crit > Mastery
Hit همانطور که گفته شد: مقدار به هدف نشستن ضربه شما بر دشمن است. برای یک راید شما باید hit را به میزان نهایی مورد نیاز آن(Hit Cap) برسانید. یعنی باید درصد خطا برای لول 88 / Boss به صفر برسد.
برای این منظور شما بایستی مقدارhit را به عدد 1742 یا 17% برسانید. دلیل اهمیت بالایhit در این است که عملکردhit به دو صورت است که با مثالی شرح میدهم:
فرض کنید میزان خطای شما روی یک باس 4% باشد در این صورت 4% امکان دارد که ضربه شما کلا به هدف نخورد و miss گردد و مهمتر از آن اگر شما ضربه ای با قدرت 20K میزنید 4% آن به هدف اصابت نمی کند یعنی در واقع ضربه شما با قدرت 12K به هدف برخورد میکند که این امرDPS شما را شدیدا پایین میاورد.
Intellect وSpell power به هیچ وجه آنها را فدای هیچ چیز نکنید!!! چه در Reforge درGem یا Enchant  (مگر نیاز به Hit داشته باشید)
مسئله haste مقداری پیچیده است. عملکرد سرعتی شما در 2 مورد اثر دارد: سرعت اسپل زدن و تعداد ضرباتی که ضرباتDOT شما در یک بازه زمانی میزند.(تعداد pik زمانی Dot)
خلاصه امر اینکه شما بایستی در 3 مرحله haste را بررسی کنید:
وقتی haste به عدد 10% برسد سپس سراغ state بعدی بروید
وقتی haste به عدد 25% برسد سپس سراغ state بعدی بروید
وقتی haste  به عدد 30% برسد سپس سراغ state بعدی بروید ( که در پچ 4.0.6 به آن نمیرسیم)

مطالب زیر را هم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید